onsdag 18. november 2009

Nuart i Stavanger


(Meget morsom og genial sjablong-grafitti av Nick Walker)

I forbindelse med perioden vi jobbet med street art fikk vi i oppgave å se årets Nuart utstilling i Stavanger. Siden jeg ikke har fått lagt inn bilder før nå kommer det altså et litt forsinket inlegg med bildet jeg har tatt fra den. Vil du vite mer kan du gå inn på bloggen deres, her vil du finne mye kjempeinteressant både av filmer, bilder og sitater fra kunstnerene.






Alle disse tre bildene er fra utstillingen inne i Skur 2. Det mest imponerende er at det nederste bildet der faktisk er laget med sjablonger! Hvis du trykker på det kan du se det i et enda større format.


Denne fant jeg på en vegg i den fargerike gata. Om den er fra nuartutstillingen eller ikke er jeg ikke sikekr på. Men jeg digger den!


Disse hang imellom to hus, og er faktisk med som det øverste hovedbildet på nuartbloggen for utstillingen 09.




Disse grafittiverkene er ikke fra Nuart festivalen. Men jeg tok dem med fordi at skatemiljøet i stavanger hadde mye fin grafittikunst de hadde dekorert gatene med.

Om du bare åpner øynene skal jeg love deg at du vil bli imponert over hvor mye grafitti som faktisk omgir oss overalt. Mange vakre piecer men også flere mindre meningsfulle tags.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar