onsdag 23. september 2009

Bergans of Norway




Merkevare er produkjson og design av en type/ gruppe varer. Man kan som regel se hvilket merke det er av å se produktene. Det bygges opp identitet og status rundt produktet. Og det vil helst ha positiv omtale om seg selv, reklame er derfor brukt som sterkt virkemiddel. 





Bergans of Norway er et merke som har spesialisert seg innen turlivet; turutstyr og friluftsbekledning. Spesielt kjent er de nok gjennom ytterjakkene som har blitt veldig populære i Norge. Markedsføringen legger fokus på nordmenn, ute og nyter norsk natur. De spiller på den etniske tilhørigheten i det norske folk. Selv om målgruppen først og fremst er turinteresserte, vil det også innebære hele det Norske folk, nordmenn er ofte flinke å utnytte den vakre naturen som omgir oss. Og om de ikke skulle vært serlig turinteresserte har Bergans gjennom god markedsføring og gjennomtenkt design klart å gjøre seg selv populære selv for den lite turinteresserte nordmann, som bare vil ha en pen og funksjonær jakke i regnet.





Bergans of Norway holder seg oppdaterte og støtter organisasjoner i Norge, gjør navnet kjent gjennom sponsing av programmer som 71 grader Nord, og har ellers små prosjekter som skal gjøre nordmenn interesserte i turens gleder. Kvaliteten er det heller ikke noe å si på. Derfor er det ikke rart at Bergans har fått slik en suksess.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar